torsdag 30 januari 2014

Orkeslös

Just nu orkar jag inte mycket. Det är en kamp att ta sig till jobbet, vilken inte blir lättare av is och snö på cykelbanorna. Jag orkar inte träna som vanligt och kommer bara iväg när jag tränar tillsammans med M. Jag orkar inte äta ordentligt, utan tar snabba, lätta lösningar, som inte är tillräckligt nyttiga för mig. Jag orkar inte blogga, inte internetdejta, inte tänka. Därför har det inte blivit några inlägg denna vecka. Så vet ni det. När energin återvänder, återvänder jag igen. Jag tänker inte ha dåligt samvete för bloggen.

Jag funderar en del på vad orkeslösheten beror på. Det är ju inte direkt första gången jag känner så här. Samtliga depressioner har känts så här. Men bekymret är att jag har antidepressiv medicin och alltså inte borde vara deprimerad. Det som också talar emot depression är att jag inte är nedstämd. Jag har kul ganska ofta och kan se ljust på massa saker, jag vill leva och uppleva, jag orkar bara inte.

Men det kan ju vara så att mina värden är dåliga igen. Det har bara gått 3-4 månader sedan jag kollade sköldkörteln senast och då var värdena bra, men vad vet jag, det kanske kan ändras snabbt. Jag tror att jag får kontakta läkaren om detta tillstånd håller i sig. Det kanske inte är en så himla lätt sjukdom jag fått ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar