söndag 12 januari 2014

Minus 9

Det går bra att göra sig av med saker. Bättre än förväntat, ni anar inte hur mycket mög det finns i mina skåp och lådor. Det som inte räknas är förbrukningsvaror och mat. Men vad räknas som förbrukningsvaror? Denna vecka har det blivit en fråga som aktualiserats, schampo liknande räknas uppenbart inte, men ett nagellack som inte är slut utan bara fult? Eller pennor som tagit slut? Jag har bestämt mig för att båda delarna räknas eftersom idén är att göra mig av med saker som tar energi och finns det något mer irriterande än att få tag i en penna som inte fungerar när man ska skriva något?

Den här veckan har jag haft ett större inflöde av saker, det har kommit in 12 nya saker varav hälften är nagelprylar. Jag gick in i en affär för att köpa ett nagellim och kom ut med ett nagelbandsset med 5 pryttlar i. Hoppas att naglarna blir fina av det i alla fall. Jag har gjort mig av med 16 saker, mest papper, tidningar och så den där gamla pennan.

Ställningen är alltså (parentesen är denna veckas resultat)
IN: 13 (12)
UT: 22 (16)
TOTALT: -9 (-4)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar