måndag 27 januari 2014

Födelsedag

Igår fyllde jag år. Jag har på senare år alltmer ogillat tanken på födelsedag eftersom det ofta landar i att jag ska jobba så svetten lackar med matlagning, kakbak och städning för att folk ska komma hit och gratulera mig för att jag är född. Så i år hade jag inga förväntningar, jag bjöd in närmaste familjen på lite mat (som faktiskt var kul att pyssla med) och tänkte inte så mycket på mer på det.

Det visade sig vara ett lyckokast för jag har haft en fantastiskt födelsehelg. Jag har firat i samma stil som Jesus brukar fira. I fredags på lille födelseafton bjöd mina kollegor mig på lunch på ett himla trevligt ställe. I lördags på födelseafton bjöd mina närmaste vänner hem mig på middag, bakelser och fiskdamm. Jag fick också veta att deras sexåring tycker om mig lika mycket som hans prutt! Igår kom familjen och min moster och morbror på middag och tårta. Jag fick en efterlängtad surfplatta och en hemmafixarbibel.

Idag är det annandag födelse och där har det blivit som med pingsten, att man numer måste gå och jobba...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar