söndag 5 januari 2014

minus 5

Som jag skrev för några veckor sedan att jag under 2014 skulle göra mig av med en pryl i veckan. Jag är helt övertygad om att jag har 52 saker i min lägenhet som jag inte använder, inte tycker speciellt mycket om och inte kommer att använda inom överskådlig framtid. Jag insåg också att jag samtidigt behöver ha principen en pryl in och en ut. I övrigt gäller det allt i lägenheten utom förbrukningsvaror eftersom de förmodligen ändå ungefär är en in en ut (toapapper, mat, rengöringsmedel, tandkräm och dyl).

Nu är första veckan på det nya året till ända och ni sitter antagligen och biter på naglarna av spänning i väntan på hur ställningen är för närvarande. Jag ska inte hålla er på halster längre.

Denna vecka har sett ut som följer:
IN: En fotobok med mina bästa foton 2014
UT: En trasig smörkniv, Två döda krukväxter, Två värmeljusstakar som jag inte tyckte om ens när jag fick dem och en hemstickad docka till den nyaste bebben i bekantskapen.

Ställningen är alltså
IN: 1
UT: 6
TOTALT: -5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar