söndag 22 september 2013

Eko-helg

Den här helgen har jag varit ekologisk! Jag har plockat rotfrukter i brorsans trädgård. Det var himla gött. Kroppsarbete och "shopping" på samma gång. Vissa morötter visste nog inte om hur morötter egentligen ser ut.

Idag har jag byggt vinterförvaring till mina pelargoner. Jag har alltid älskat pelargoner, de är fina och luktar gott. Men de trivs inte hemma hos mig, de dör nästan omedelbart efter att de kommit innanför dörren. Därför beslöt jag i våras att de bara precis skulle få passera genom lägenheten och bo på balkongen. Där har de frodats och verkat trivas ordentligt. På vintern ska sådana växter förvaras svalt och ljust. Inte så lätt i min lägenhet. Därför har jag byggt ett bo till dem genom att isolera en plastlåda med frigolit och tidningspapper. När frosten kommer ska locket läggas på så får vi hålla tummarna att de överlever vintern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar