måndag 26 augusti 2013

Principen som klättrade ut genom fönstret och försvann

Jag har länge försökt att ha principen att inte har några principer, de håller ändå aldrig ända ut. Ändå så har jag säkert fler principer än jag själv tror.

En av principerna jag haft har kastats omkull idag.

Min katt är världens sötaste katt, men jag har ändå alltid sagt att om hon blir sjuk kommer jag att avliva henne och inte betala dyra veterinärkostnader. Det gör man bara inte för en katt som i inköp kostade 100 kr.

Igår började hon kräkas, det har fortsatt under natten och dagen idag och hon har varit ganska loj, undvikit mat, inte druckit något och ja, varit allmänt okry. Så jag ringde veterinären för att fråga om råd. De tyckte att det var bäst om de fick titta på henne. Jag åkte dit och de gav mig två alternativ. Det ena var att jag skulle ta hem henne, sitta uppe med henne hela natten och se till att hon fick i sig vatten och sen komma tillbaka för provtagning i morgon. Det andra var att de behåller henne över natten och ger henne dropp och tar prover och kollar henne. Alternativ 1 skulle vara väldigt mycket billigare än alternativ 2 av naturliga skäl.

Och trots mina omfattande bedyranden om att en katt är en katt och det är inget man lägger ner så mycket pengar på så spenderar kattskrället natten på sjukhuset.

Men skötaren sa i alla fall att hon är söt!

2 kommentarer:

  1. Stackars katt! Hoppas att hon blir bättre snabbt!

    SvaraRadera
  2. Idag får hon komma hem igen! Hon hade varit ordentligt arg på personalen och de fick inte ge henne dropp eller ta blodprov utan var tvungna att droga henne. Alla tester var bra och hon har antagligen drabbats av en helt vanlig magsjuka. Alltså var det mest jag som var nojig och har låtit henne gå igenom hemsk stress i onödan. Men jag är ändå glad att jag kollade upp det så vet vi att hon inte är allvarligt sjuk.

    SvaraRadera