söndag 6 april 2014

Tacksamhet

Ibland är det bra att stanna upp och tänka på allt man är tacksam för i livet. Det gör att man landar lite och ser att man kanske inte behöver jaga så mycket. Här kommer min lista över saker som jag är tacksam över just nu (utan inbördes ordning).

1. Att jag är född i en underbar familj.
2. Min katt, som kommer och gnager på mina handleder när hon ska mysa.
3. Att jag har många vänner.
4. Min bror, som flyttat hem till Sverige och låter mig jobba i hans trädgård.
5. Min guddotter och hennes bror, härligare ungar får man leta efter.
6. Mitt jobb, som är viktigt och för det mesta kul.
7. Mitt tidigare jobb och alla mina gamla kollegor som jag lärt mig så mycket av.
8. Min kropp som klarar av mer än jag tror, varje dag.
9. Min vän M, som peppar mig när jag är nere, som hjälper mig och som underhåller mig och sällan lämnar mig utan ett leende på läpparna.
10. Mina nya kollegor, som gör att jag varje dag skrattar vid något tillfälle.
11. Det faktum att jag kan laga god mat, för det blir mer njutning av ätandet då.
12. Min lägenhet och de möjligheter den ger mig att bo, renovera och vila.
13. Mina vänner T & G som alltid har dörren öppen och ett mål mat på spisen.
14. Alla bra författare som tar mig ut på äventyr och som lär mig nya saker.
15. Mina unga vuxna.

Vad är ni tacksamma över?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar