onsdag 9 april 2014

Lean-Karlsson

Igår valdes jag till Lean-coach i teamet på jobbet. Det gick till ungefär så här. Frågan om vem som var intresserad av uppdraget ställdes och jag sa att jag var intresserad och ingen annan sa något så det blev jag.

Lean är ett arbetssätt som innebär att man ska jobba med ständiga förbättringar. Vi håller på att lära oss hur det går till och jag kommer att få ännu mer utbildning i och med mitt uppdrag. Men jag kan känna spontant att jag gillar idén eftersom det är lite så jag vill leva mitt liv och försöker att leva mitt liv. Jag vill ständigt bli bättre. Jag vet att jag är bra som jag är, men det finns ändå saker som går att finslipa. Det som jag tänker mycket på är rutiner, träning, hälsa, välmående och sånt, men det är kanske bara för ett det är viktiga frågor för mig just nu. Andra kanske vill effektivisera sin vardag ur ett tidsperspektiv för att hinna med allt man vill. Vad vet jag.

Jag jobbar i alla fall mycket med förbättringar i mitt liv. Tidigare mycket kring personlighet och utseende. Jag försökte vara snällare, gladare, smartare och roligare. Idag tycker jag att min personlighet är ganska bra. Nu är det andra saker som är viktiga. Att må bra, att kunna sova, att bli starkare, att lära mig nya saker, att komma ihåg det jag lär mig och sånt. Att ta vara på livet på ett optimalt sätt. Att inte slösa med fel saker. Att tänka igenom vad jag prioriterar och sen genomföra för att kunna leva ett mer äkta liv. Det är ju faktiskt min skyldighet till världen att vara den unika person jag är så mycket jag bara kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar