tisdag 31 december 2013

2013

Jag tittar tillbaka på året som gått och inser att jag hunnit med massor. Mest har året handlat om mig själv. Jag har varit ganska ego under året som gått. Det har varit rysligt bra, för jag mår bättre och är förhoppningsvis en bättre person idag än för ett år sedan. Jag säger som en bekant till mig sagt "Det är lätt att överskatta hur mycket man hinner på en dag, men det är lika lätt att underskatta hur mycket man hinner på ett år". Så nu ska ni få ta del av en del av det jag hunnit med under året som gått.

Den största förändringen
Det största som hänt i mitt liv under året är definitivt att byta jobb. Det har inneburit nya utmaningar, nya kontakter, nya vänner, nya vanor, längre cykeltur och mer lön. Det innebär också en stor saknad av mina gamla kollegor, som jag var van vid och tyckte om. Fast det positiva med nya kollegor är att jag kan dra alla mina gamla skämt igen och de är roliga igen!

Den största bedriften
Att gå på intervju när jag var som mest deprimerad och ro hem jobbet! Det är jag otroligt stolt över.

Den minsta nyheten
Min guddotter föddes, många veckor för tidigt, hon var inte stor, men kärleken till henne var omedelbar och enorm.

Den kallaste resan
I februari var jag och min goda vän i Sälen och åkte skidor. Vi bodde i en mysig liten stuga och eldade i den öppna spisen varje dag.


Den mörkaste tiden
Första halvåret var inte alls lätt, jag var trött men kunde inte sova. Jag var ledsen, men kunde inte gråta. Min kropp orkade inte ta sig framåt, min själ ville inte ta sig någonstans. Jag tänkte inga goda tankar. Det var inte kul faktiskt. Min doktor gav min medicin,men den hjälpte inte tillräckligt mycket.

Det modigaste tillfället
Det överlägset modigaste jag gjort är att jag sjöng ensam inför 70 okända människor på min kompis 30-årsfest. Jag som varken kan sjunga eller vill göra det inför andra människor.


Den vackraste kvällen
Egentligen de vackraste kvällarna. Det var i Vadstena, där jag semestrade med samma vän som jag var i Sälen med. På kvällarna satt vi vid Vätterns strand och tittade på solnedgångarna.



Det bästa beskedet
I början av hösten fick jag besked om att orsaken till min depression och mitt i övriga dåliga mående var en sjukdom som heter Hypotyreos. Jag fick medicin som hjälpte mig enormt mycket och är idag piggare, varmare och gladare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar