torsdag 27 februari 2014

Det tokigaste på länge

Jag snubblade över ett blogginlägg som delats på Facebook. En man som ger kvinnor 10 tips för att få en man på fall. Det är svårt att avgöra huruvida mannen i fråga är seriös eller inte. Jag hoppas verkligen att han inte är det för det är de mest idiotiska tips jag läst på länge och visar på en syn att kvinnor och män måste spela ett spel för att bli intresserade av varandra.

Även om just detta exempel är ovanligt uppenbart tokigt så är det ganska vanligt att man som singel får tips om hur man ska vara för att få en person man är intresserad av på fall.
-Var den som alla vill vara med, då kommer den du är intresserad av också vilja vara med dig.
-Se till att hen inte är den viktigaste i världen, då kommer du inte våga prata med hen.
-Låtsas inte om den du är intresserad av.
-Du måste vara snyggare, starkare, mer vältränad.
-Låt honom inte se dig äta massor, då blir han avskräckt.
-Ät ordentligt, ingen vill ha en kvinna som äter som en mus.
-Var vacker.
Och så vidare..

Jag blir så trött, varför ska jag behöva låtsas vara någon annan för att bli älskad? Varför ska jag, som är introvert behöva vara extremt extrovert för att träffa någon, det kommer jag ju ändå inte kunna vara i längden. Jag vill inte ha en man som inte känner mig, som inte vill att jag ska vara den jag är. Det är tråkigt om jag inte duger som jag är för att fånga en man. Men helt ärligt, om jag inte kan bli älskad precis som jag är, så får det vara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar