lördag 8 februari 2014

Ekologisk utsida

Idag var jag på spa med min mamma. Jag fick en ansiktsbehandling och mamma en fotbehandling. Spa:et hade en ekologisk inriktning och maten var enligt uppgift ekologiskt vilket innebär att jag kunde käka en burgare med gott samvete! Dessutom var krämerna som de använde i behandlingarna ekologiska. Hela dagen har jag gått och känt mig lite fräschare i ansiktet än annars.

Jag har ju under en period försökt att äta så mycket ekologiskt som jag kan och märker att det smakar bättre och får mig att må bättre. Jag slipper en del gifter och tillsatser som jag annars skulle satt i mig utan att tänka efter. Så insidan av kroppen har fått en något snällare behandling sedan ett tag tillbaka. Nu tänker jag att det kanske är dags för utsidan. Så från och med nu ska jag leta ekologiska alternativ för hud och hår. Även utsidan är ju levande och behöver behandlas väl. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar