fredag 14 februari 2014

Tröttsam trötthet

Jag trodde ett tag att Levaxin skulle ändra mitt liv totalt. Ett par månader var det så också. Jag var varmare, gladare, piggare, starkare, mer klartänkt och ja, helt enkelt en bättre version av mig själv. Så för lite mer än en månad sedan kom bakslaget, helt oförberett, jag tappade orken igen. Jag har flera symptom igen. Jag är trött och kan inte koncentrera mig, är känslig för intryck, nedstämd, omotiverad, konditionen är kass och jag är så himla meningslös. Men värdena är bra. Sköldkörtelhormonen är i balans.

Vad gör man då? Om sjukdomen inte går över fast den gått över så att säga. Jag orkar inte mer, jag vet inte vad jag ska göra, det finns nästan ingen information att läsa om sjukdomen, och den som finns är mest av karaktären "om du är trött och kall, kan det vara bra att gå till doktorn och kolla sköldkörteln". Men inte så mycket om vad som händer sen. Det lilla ändå finns är motsägelsefullt och svårt att greppa. Jag skulle vilja ha en checklista som jag kan bocka av.

Jag som trodde att jag fått världens bästa sjukdom.. Ack så fel jag hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar