onsdag 12 februari 2014

OS

Vi är många som har svårt att rucka på våra morgonrutiner. Mina rutiner innebär ett moment som den här veckan förändrats markant. Jag lyssnar på P4 Morgon samtidigt som jag genomför morgonrutinen och hela vägen fram till jobbet. Men i måndags klockan 3 minuter över halvåtta försvann mina morgonvänner Kalle och Matilda och Radiosportens OS-sändningar tog vid. Oj, vad frustrerad jag blev, måste den attans sporten alltid ta så himla mycket utrymme från allt som jag hellre vill vara med om???

Trots detta bytte jag inte kanal och stängde inte av, utan hade på sändningarna i bakgrunden. I morse var det damernas störtlopp på vägen till jobbet och när jag kom fram var det så spännande att jag inte ville stänga av radion, hela förmiddagen satt jag med radion på i ena örat och lyssnade på curling och störtlopp och säkert något mer. Jag har alltså gått från ointresserad till intresserad på tre dagar. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta..

När ishockeyn kom blev det dock för mycket, det var verkligen inte intressant alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar