söndag 8 juni 2014

Veckans 5

Jag ligger lågt med bloggandet just nu. Har inga ideér. Funderar inte så mycket på saker jag kan skriva om här. Det kommer att komma igen, det är ett som är säkert.

På facebook är det just nu populärt att skriva 3 bra saker om dagen i 5 dagar i rad. Jag har inte antagit utmaningen eftersom jag tenderar att glömma bort att skriva sånt. Principiellt tycker jag ändå att det är en trevlig utmaning. Jag tror att vi alla mår bra av att tänka på det som är bra i livet och jag tror att vi generellt är dåliga på att göra det.

Jag tänker därför försöka att ägna söndagarna här på bloggen åt att kora veckans fem bästa saker. Så lär ni känna mig lite bättre. Då kör vi. Håll i hatten!

1. Det allra bästa, inte bara denna vecka utan sedan ett par veckor, är att jag har någon att vara kär i! Det är fantastiskt att ha någon som jag blir glad av att bara se, någon som säger att jag är fin, någon att längta efter.
2. Jag och en vän har bokat en biljett till London, där vi startar sommaren äventyr, en tågluff genom Storbritannien. Från början skulle vi resa längre sträcka och längre tid, men det blev lite väl kostsamt. Jag tror nästan att det här alternativet blir väl så bra.
3. Jag har kommit en bra bit på väg i min renovering av lägenheten, just nu blir det bättre och bättre för varje sak jag gör i hallen. Det kommer att bli superfint när det väl är klart.
4. Jag har fina kollegor på mitt arbete, den här veckan tänker jag speciellt på hon som gav mig en present och godis och positiv feedback. Hon har fått mig att känna mig otroligt värdefull den här veckan.
5. Igår var jag på namngivningsfest till ett av mina VAB (Viktiga Andra Barn). Det var muchas trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar