söndag 25 maj 2014

Mors dag

Min mamma är finast i världen. Jag säger det för sällan till henne.

Tack vare min mamma har jag sunda värderingar, min mamma pratar sällan illa om folk på basis av ursprung, kön, sexualitet eller liknande. Hon har inte direkt tjatat om att alla är lika värda, men ibland är handlingar större än ord och i handling har hon alltid visat hur man ska behandla andra människor. Det är ett arv jag bör med mig, jag har inte sett att det kom från henne förrän nu, men det är tack vare min mamma som jag själv värderar allas lika värde så otroligt högt.

Min mamma lyssnar när jag berättar om svårigheter och glädjeämnen i mitt liv, men rotar aldrig i det förrän jag själv kommer och berättar. Det är en stor styrka i det, och jag uppskattar det otroligt mycket även om jag också ibland kan önska att hon skulle fråga mer. Hon respekterar min integritet och det är värt så himla mycket.

Idag ska jag åka hem till min mamma och berätta detta för henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar