tisdag 13 maj 2014

Ibland blir det inte som man tänkt sig

Idag är jag sur. Jag har tränat hela våren för att kunna springa en mil på blodomloppet i Malmö och så drabbas jag av världens förkylning med hosta som gör att jag får halstabletter levererade från de kollegor som sitter längst bort i kontorslandskapet. En vän som är läkare avrådde bestämt från löpning, så jag sitter hemma och är bitter. Jag ska unna mig att vara bitter hela kvällen. I morgon ska jag anmäla mig till något annat lopp på en milen, troligen Malmömilen i juni, och lägga upp ett nytt träningsschema med start på måndag. Men idag ska jag vara sur och bitter och riktigt gräva ner mig i det. Så det så

2 kommentarer:

  1. Det blev inget lopp för mig heller, jag var hemma med feber och huvudvärk och var trött och bitter. Det är surt när kroppen sätter stopp för planer man sett fram emot.

    Jag tänkte springa midnattsloppet i Malmö i september!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte så pigg på att springa på natten, så midnattsloppet är inget för mig.. Men massalycka till! Vi får ta nya tag!

    SvaraRadera