onsdag 14 maj 2014

Jag är inte gratis

Häromdagen hade jag ett möte i vår kära grannstad, så jag tog cykeln från jobbet till stationen och tåget vidare söderut. Mötet gick fint och jag åkte tillbaka till Lund, där min cykel troget väntade. Men döm om min förvåning när jag inte hittade cykeln för att ett företag hade bestämt sig för att sätta någon slags hätta på min cykelkorg. På hättan stod företagets namn.

Jag blev först irriterad för att de försvårat min dag under ett par sekunder, sen tänkte jag efter och blev ännu mer irriterad. Dessa företag har alltså utan att fråga valt att jag och min cykel ska cykla runt i stan och göra reklam för dem. I vanliga fall kostar reklamplatser på bussar eller tåg eller busskurer eller telefonkiosker sina rundliga summor, men i det här fallet ska jag helt gratis göra reklam för ett företag som jag inte ens själv valt. Det är inte okej. Jag och min cykel är ingen genväg för företag som vill spara reklamutgifter. Hättan har nu åkt i papperskorgen och om någon vill att jag ska cykla runt med reklam på min cykelkorg får de minsann prata med mig om saken och erbjuda betalning som motsvarar värdet av spridningen av deras budskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar