tisdag 22 juli 2014

Ekologiskt utanpå

Just nu genomför jag en jakt på ekologisk hud- och hårvård. Jag vill inte betala hela lönen för det, men ändå hitta något som är bra. Kanske en omöjlig ekvation, men jag letar runt och till min glädje så finns det mer än man kan tro.

Jag letar efter ett ekologiskt torrschampo eftersom jag tränar en del har jag lagt mig till med ovanan att tvätta håret flera gånger om dagen ibland och det sliter som tusan, till och med på mitt hår, som nog är ovanligt tåligt. Jag vill helst inte förstöra det vackra jag har och om jag kan slippa att tvätta det så ofta är det en vinst på många sätt.

Dessutom är jag ute efter en ekologisk dagcreme. Egentligen tror jag att jag vet vilken jag vill ha, men jag tror hela tiden att det ska finnas billigare alternativ, så jag skjuter upp beställningen.

Det är spännande att utforska ett nytt område, som när man var tonåring och så smått började köpa smink. Det är svårt att hitta rätt, men också lite kul att prova sig fram. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar