söndag 14 december 2014

Lägga ner eller inte?

Jag sitter och funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte. Jag har mycket dålig fart på skrivandet och får bara till enstaka inlägg varje månad. Å andra sidan vet jag att suget efter bloggandet kommer att komma tillbaka eftersom det går i vågor.

Framför mig har jag tre experiment som jag ska börja med efter årsskiftet.

1. Jag planerar att vara helt köpfri under 6 månader, för att igen testa tesen om jag har för många prylar och inte behöver nytt. Men också för att se vad jag verkligen behöver och vill ha. Målet är att jag när jag börjar konsumera igen ska veta mer om vad jag verkligen vill konsumera och inte vara följa alla impulser och att fundera vidare på det här med ägande.

2. Jag tänkte testa mindful eating. Jag har köpt en bok av Elin Borg, som handlar om detta, och är utformad som en sex-veckorskurs, vilken jag avser att följa. Målet är att hitta en hälsosam livsstil med mindre fokus på att min kropp är otillräcklig och mer fokus på hur bra den är.

3. Min pojkvän har utmanat mig att springa Sydkustloppet i maj. Det är 21 km. Målet är att inte dö.

Så lite kanske jag skulle kunna skriva om även framöver. Vi får se..

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du ska låta bloggen vara kvar. Släpp planer och måsten kring den och skriv när du känner för det. Jag läser med stor behållning!

    Jag har också funderat på att vara köpfri under vårterminen (kurslitteratur undantaget). Jag tror att det är dina tankar kring prylar, ägande och konsumtion som sått ett frö hos mig. Jag gillar det, så tack!

    Och angående punkt 3: Väldigt bra mål att inte dö! Men jag tror att du kommer att klara 21 km fint!

    SvaraRadera