lördag 20 september 2014

Mitt nya liv

I måndags började jag mitt nya mer hälsosamma liv, igen, för 4328:e gången. Jag har inte marknadsfört mina tidigare försök så himla mycket för att jag inte vill vara en sån som är så fixerad vid min kropp. Jag vill egentligen inte hålla på att publicera mina träningsresultat på facebook hela tiden. Denna gången har jag ändrat inställning. Jag har gått ut på facebook och berättat om mitt nya liv och gör det nu här också. Jag skriver om mitt nya hälsosamma liv för att jag inte ska kunna smita, eller fuska lika lätt. Att det blir lite press för jag kommer att skämmas lite om jag inte gör vad jag sagt.

Min dröm är att hitta en livsstil som är hälsosam, där jag får in träning och bra mathållning utan att hela tiden tänka på det och framförallt utan att hela tiden jaga och stressa efter ett ideal som kanske inte är rimligt. Jag vill tycka om min kropp helhjärtat och jag vill äta sånt som jag mår bra av. Jag är trött på att vara trött och ha ont i magen och sånt.

Mina metoder är:
* Att träna minst tre gånger i veckan.
* Att varje gång jag tränar gå in med allt jag bara kan. Inget halvdant tränande, utan istället gå in med allt jag har, på så sätt kan jag "unna" mig att träna bara tre gånger i veckan.
* Att öka vardagsmotionen, gå minst 10 000 steg varje dag som jag inte tränar.
* Att äta regelbundet och inte mellan målen. Slut med småätandet.
* Att äta ekologiskt och undvika tillsatser.
* Att undvika det vita sockret, till att börja med det uppenbara, som kakor och godis, och sedan även mer av det tillsatta sockret.
* Att skriva ner vad jag äter och hur jag mår för att sedan kunna modifiera så att jag funkar bättre efter hand.
* Att inte vara nitisk hela tiden, utan bara för det mesta.

De övergripande målen är:
* Att må bra
* Att sova bra
* Att vara piggare
* Att kunna sluta med mina antidepressiva mediciner
* Att minska 7-10 kg i vikt.

Den här gången ska det gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar